שתי הפלטפורמות העיקריות לניהול מוניטין עסקי באינטרנט, הן של מותגים וחברות והן של עסקים מקומיים הן פייסבוק וגוגל. בשתיהן ניתן למצוא ביקורות רבות, הרבה יותר מבכל אתר אחר.
גם עבור עסקי זכיינות ניהול מוניטין בפייסבוק הוא חשוב ביותר, דווקא בגלל העובדה שפייסבוק מביאה את הביקורות ותוכן המשתמשים לקדמת הבמה.
כי לנצל בחכמה את היכולות המופלאות של פייסבוק לניהול מוניטין מוצלח, כדאי שתכירו שלושה פיצ'רים חשובים לניהול הדפים העסקיים שלכם.
דפים מקומיים חשובים יותר
פייסבוק נותנת אפשרות למשתמשים שלה לבצע 'צ'ק אין' ולהשאיר ביקורות והמלצות. יחד עם זאת, ניתן לעשות את זה רק אם לעסק שלכם יש דף מקומי. אם משתמש ינסה לעשות זאת בדף שלא שייך לעסק מקומי, פייסבוק יקים מייד דף מקומי. מן הרגע הזה, המשתמש האנונימי שאין לכם מושג מיהו הופך להיות מנהל הדף ואז הסיפור מתחיל להסתבך ואין לכם מושג איך הוא הולך להגמר.
דף שלא מנוהל נכון יכול להכיל מידע שגוי כגון: לוגו לא נכון, שעות פעילות לא נכונות ופוסטים שאינם קשורים לעסק האמיתי. לכן, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות זה לדרוש את ניהול הדף כדי למחוק את המידע המטעה ולמנוע נזק אפשרי בעתיד.
המלצות וביקורות
בסוף 2018 פייסבוק עדכנה את פיצ'ר ההמלצות שלה, כדי לגרום לכך שכמה שיותר משתמשים ישאירו ביקורות או המלצות. הם עשו את זה בצורה פשוטה וקלה על ידי שאילת שאלת כן/ לא פשוטה: "האם תרצה להמליץ על המקום?" לא משנה מה הייתה תגובת המשתמש, המערכת מדרבנת אותו לתייג ולצרף תמונות של החוויה שלו ואפילו לכתוב כמה מילים.
על פי נתונים סטטיסטיים, שני שליש מהמשתמשים מבקרים לפחות פעם בשבוע בדפים של עסקים מקומיים ואחד מכל שלושה אנשים נעזר בפייסבוק כדי למצוא המלצות או ביקורות על עסקים מקומיים.
פוסטים אורגניים
על ידי הפוסטים האורגניים בדפי עסק מקומיים תוכלו לקדם ולשפר את התוכן המקומי שנוצר בידי משתמשים. כ – 70% מהמעורבות של משתמשים נעשית בדפים מקומיים של העסק ולא בדפי המותג הראשי שלו והשיתוף של תוכן מקומי בעמודים הללו נותן לדפים הזדמנות להגביר מעורבות של משתמשים.
תוכן מעולה לשיתוף וקידום יכול להיות גם תמונות של משתמשים או לקוחות שלכם, סיפורים על עובדים שקבלו פידבק או ביקורות חיוביות או המלצות של לקוחות ותיוג שלהם בפוסטים עצמם.
שימוש בתוכן של משתמשים בפיד האורגני נותן לכם אפשרות להציג את הלקוחות הנאמנים שלכם. תוכן שהועלה על ידי משתמשים זוכה לכ – 28% יותר מעורבות מאשר פוסטים רגילים וסטנדרטיים שאתם פרסמתם בשם העסק או המותג.
איך תעשו את זה מושלם?
פייסבוק וניהול מוניטין עסקי ברשת – הולכים נהדר יחד. כדי להשלים את התמונה המלאה, נצלו את הדפים העסקיים המקומיים ואת ההמלצות שלכם והעזרו בתוכן של משתמשים ולקוחות שלכם כדי לקדם ולנהל את המוניטין העסקי שלכם בצורה מושלמת ואפקטיבית.